I2
MOVE LEONARDO
PARTNERSÉG PROJEKT |
Nemzetközi munkacsoportok
Az elsõ
találkozón nemzetközi
munkacsoportokat (team-eket) alakítottunk
az alábbiak
szerint:
A
találkozók során az internetes
kommunikációval
elõkészített
projektmunkát
egyeztettük és
folytattuk. Kiválasztottuk
a három modul
Közös Európai
Referenciakeret szerinti nyelvi szintjét, és a
kitûztük szintenkénti szakmai
feladatokat.
Minden
csoportnál
különbözõ, ám
konkrét
projekttermék
készül, nyelvi oktató
segédanyaggal
(gyártástechnológia,
többnyelvû
szakszójegyzék). A
négynyelvû (a
résztvevõ
országok nyelve és angol)
szószedethez természetesen mindenki
hozzájárult. Már ott
szükség volt arra
a
gondosságra, amellyel a legmegfelelõbb
kifejezést
szakkifejezést
kiválasztottuk. A nyelvtanár és a
szakmai
tanárok ezen
együttmûködése
általában
a szakmai idegennyelv tanítására is
pozitív
hatással van. Az idegennyelvi
szakkifejezések pontosítása az
munkafolyamat angol
nyelvre fordítása során
szintén fontos szerepet játszik. Alapos
utánajárással és folyamatos
egyeztetéssel ez sikeres kell, hogy legyen.
Eközben magunk
is alaposabban
megismerkedtünk a kooperatív tanulás
gyakorlati
megvalósulásával és
több
technikát is
összegyûjtöttünk,
amelyekkel a
diákok kommunikációját
biztosíthatjuk (pl. a feladat megadása
során
lehetnek olyan információk,
amelyek csak az egyik tanulónak vannak megadva, olyanok is,
amelyek egyik
tanulónak sincsenek megadva és olyanok is,
amelyek
hibásan vannak megadva és a
tanulóknak erre rá kell
jönniük). A modulok
szintjének nehezedésével a
tanulók
számára nehezebb és
tõlük több
önálló munkát
követelõ
technikák
aránya megnõ. Például
új módszert ismertünk meg: A munka
világában fontos, de az oktatásban
eddig nem
nagyon került elõ a ’soft
skill’-ek,
puha faktorok fejlesztésére. Ezek
közül az
egyik a csapat-orientáció
vagy csapatmunka-készség,
amit a projektben
alkalmazott ’jigsaw’
vagy mozaik
módszerrel jól lehet fejleszteni. Mivel
a tanulók párban dolgoznak és a
feladat
két részre van
’fûrészelve’
és
csak együttmûködve tudják
elkészíteni a
munkadarabot.
Elkezdtük
a feladatok
kidolgozását és angolra
fordítását.
A pályázatban
leírtaktól némiképp
eltérõen nem egymás után
dolgozzuk ki a
szintek
feladatait, hanem a munka egy
része a három szinten párhuzamosan
zajlik, hiszen
bizonyos dolgokat átfogóan kell
látni mind a három
szintnél,és a szintek
egymáshoz viszonyítása,
nehezedése mind a
feladat, mind az információhiány
típusa
szerint megkívánja ezt.
Az ajkai
résztvevõ
tanárok:
·
Badics
Erika
angoltanárnõ
·
Csarmasz
János
gépész mérnöktanár
·
Gombos
Tibor elektromos
mérnöktanár
·
Stolár
Mihály
matematika-testnevelés szakos
tanár
·
Süle
Péter informatika
szakos tanár
·
Szaniszló
László gépész
mérnöktanár, helyettes
csoportkoordinátor
· Tõrös-Végh Georgeta gépész mérnöktanár
·
Turi
Zsuzsa gépész
mérnöktanár
·
Ujszászi
Antal
gépész mérnöktanár
Röviden
a nemzetközi
munkacsoportok
tevékenységérõl:
EL-TEC (ELEKTRONIKAI CSOPORT):
Az
elektrotechnikai csoport munkájáért a
magyar
partner a felelõs.
1.
Eletromos csengõ
elkészítése
(1. szint)
az egyenáramú áramköri
alapfogalmak
megismertetése céljából
2.
Elektromotor
elkészítése
(2. szint) a
mágneses tér alapfogalmainak
megismertetése
céljából.
Egyenáramú motor
készítése.
3.
Elektromos relé
(3. szint) az
elõkészítés
szintjén
A csoport ütemterv szerint halad, az elõdokumentációk elkészültek. Jelenleg a felmerülõ problémák egyeztetése folyik.
WOOD-TEC
(FAIPARI
CSOPORT):
Az ajkai
iskolánkban nincs ilyen szakirány
ezért ebben a
munkacsoportban csak belga, német és
székely
kollégák tevékenykednek és
hasonlóan állnak mint a többi team.
Egyébként eddig a projekt
logóját
készítették puzzle elven
fából.
MEC-TEC
(GÉPÉSZETI
CSOPORT):
A csoport
által választott feladat,
projekttermék egy
szerszámosláda és
kellékeinek (Toolbox)
elkészítése.
Továbbá az ehhez
szükséges
technológiai dokumentációk (rajzok,
mûvelettervek,
mûveleti utasítások)
megalkotása, nyelvi segédanyagok
összeállítása angolul
és a
résztvevõ országok
nyelvén. A rajzdokumentációk
és mintadarab
legyártása és a szakmai
szószedet
összeállítása
megtörtént.
Folyamatban van a másik projekttárgy, egy
kulcstartó
mdb legyártása, ill. az ehhez
szükséges
dokumentációk és
módszertani anyagok
elkészítése.
OEC-TEC
(SZERVEZÉSI-OKTATÁSI ÉS
KULTURÁLIS CSOPORT:
A csoport Németországban osztotta el a feladatokat, hogy melyik nemzet milyen témakörökrõl állít össze kérdéseket (3 szinten 12-es kérdéseket készít (földrajz, sport, oktatás és kultúra területén). Nekünk (magyaroknak) a sport témakör jutott. Magyarpolányban a kultúra, a sport, az oktatás, a földrajz témakörökben összeállított valamennyi kérdést újra áttekintettük és lényegében átdolgoztuk.
Erre azért
volt szükség, mivel a
kérdések
nehézségi foka igen eltérõ
volt. Mivel a
különbözõ nemzetek
diákjainak a
nyelvtudása eltérõ, ezért a
kérdéseket és azokra adandõ
válasz
A1,A2,B1
szintre állítottuk. Mindegyikbõl
kidolgoztunk egy
12
kérdése "questionair"-t, de csak egy szinten.