I2 MOVE 

LEONARDO PARTNERSÉG PROJEKT




Nemzetközi munkacsoportok

Az elsõ találkozón nemzetközi munkacsoportokat (team-eket) alakítottunk az alábbiak szerint:

A találkozók során az internetes kommunikációval elõkészített projektmunkát egyeztettük és folytattuk. Kiválasztottuk a három modul Közös Európai Referenciakeret szerinti nyelvi szintjét, és a kitûztük szintenkénti szakmai feladatokat.

Minden csoportnál különbözõ, ám konkrét projekttermék készül, nyelvi oktató segédanyaggal (gyártástechnológia, többnyelvû szakszójegyzék). A négynyelvû (a résztvevõ országok nyelve és angol) szószedethez természetesen mindenki hozzájárult. Már ott szükség volt arra a gondosságra, amellyel a legmegfelelõbb kifejezést szakkifejezést kiválasztottuk. A nyelvtanár és a szakmai tanárok ezen együttmûködése általában a szakmai idegennyelv tanítására is pozitív hatással van. Az idegennyelvi szakkifejezések pontosítása az munkafolyamat angol nyelvre fordítása során szintén fontos szerepet játszik. Alapos utánajárással és folyamatos egyeztetéssel ez sikeres kell, hogy legyen.

Eközben magunk is alaposabban megismerkedtünk a kooperatív tanulás gyakorlati megvalósulásával és több technikát is összegyûjtöttünk, amelyekkel a diákok kommunikációját biztosíthatjuk (pl. a feladat megadása során lehetnek olyan információk, amelyek csak az egyik tanulónak vannak megadva, olyanok is, amelyek egyik tanulónak sincsenek megadva és olyanok is, amelyek hibásan vannak megadva és a tanulóknak erre rá kell jönniük). A modulok szintjének nehezedésével a tanulók számára nehezebb és tõlük több önálló munkát követelõ technikák aránya megnõ. Például új módszert ismertünk meg: A munka világában fontos, de az oktatásban eddig nem nagyon került elõ a ’soft skill’-ek, puha faktorok fejlesztésére. Ezek közül az egyik a csapat-orientáció vagy csapatmunka-készség, amit a projektben alkalmazott ’jigsaw’ vagy mozaik módszerrel jól lehet fejleszteni.  Mivel a tanulók párban dolgoznak és a feladat két részre van ’fûrészelve’ és csak együttmûködve tudják elkészíteni a munkadarabot.

Elkezdtük a feladatok kidolgozását és angolra fordítását. A pályázatban leírtaktól némiképp eltérõen nem egymás után dolgozzuk ki a szintek feladatait, hanem a munka egy része a három szinten párhuzamosan zajlik, hiszen bizonyos dolgokat átfogóan kell látni mind a három szintnél,és a szintek egymáshoz viszonyítása, nehezedése mind a feladat, mind az információhiány típusa szerint megkívánja ezt.

Az ajkai résztvevõ tanárok:

·         Badics Erika angoltanárnõ

·         Csarmasz János gépész mérnöktanár

·         Gombos Tibor elektromos mérnöktanár

·         Stolár Mihály matematika-testnevelés szakos tanár

·         Süle Péter informatika szakos tanár

·         Szaniszló László gépész mérnöktanár, helyettes csoportkoordinátor

·         Tõrös-Végh Georgeta gépész mérnöktanár

·         Turi Zsuzsa gépész mérnöktanár

·         Ujszászi Antal gépész mérnöktanár

Röviden a nemzetközi munkacsoportok tevékenységérõl:

EL-TEC (ELEKTRONIKAI CSOPORT):

Az elektrotechnikai csoport munkájáért a magyar partner a felelõs.

1.       Eletromos csengõ elkészítése (1. szint) az egyenáramú áramköri alapfogalmak megismertetése céljából

2.       Elektromotor elkészítése (2. szint) a mágneses tér alapfogalmainak megismertetése céljából.
Egyenáramú motor készítése.

3.       Elektromos relé (3. szint) az elõkészítés szintjén

A csoport ütemterv szerint halad, az elõdokumentációk elkészültek. Jelenleg a felmerülõ problémák egyeztetése folyik.

WOOD-TEC (FAIPARI CSOPORT):

Az ajkai iskolánkban nincs ilyen szakirány ezért ebben a munkacsoportban csak belga, német és székely kollégák tevékenykednek és hasonlóan állnak mint a többi team. Egyébként eddig a projekt logóját készítették puzzle elven fából.

MEC-TEC (GÉPÉSZETI CSOPORT):

A csoport által választott feladat, projekttermék egy szerszámosláda és kellékeinek (Toolbox) elkészítése. Továbbá az ehhez szükséges technológiai dokumentációk (rajzok, mûvelettervek, mûveleti utasítások) megalkotása, nyelvi segédanyagok összeállítása angolul és a résztvevõ országok nyelvén. A rajzdokumentációk és mintadarab legyártása és a szakmai szószedet összeállítása megtörtént. Folyamatban van a másik projekttárgy, egy kulcstartó mdb legyártása, ill. az ehhez szükséges dokumentációk és módszertani anyagok elkészítése.

OEC-TEC (SZERVEZÉSI-OKTATÁSI ÉS KULTURÁLIS CSOPORT:

A csoport Németországban osztotta el a feladatokat, hogy melyik nemzet milyen témakörökrõl állít össze kérdéseket (3 szinten 12-es kérdéseket készít (földrajz, sport, oktatás és kultúra területén). Nekünk (magyaroknak) a sport témakör jutott. Magyarpolányban a kultúra, a sport, az oktatás, a földrajz témakörökben összeállított valamennyi kérdést újra áttekintettük és lényegében átdolgoztuk.

Erre azért volt szükség, mivel a kérdések nehézségi foka igen eltérõ volt. Mivel a különbözõ nemzetek diákjainak a nyelvtudása eltérõ, ezért a kérdéseket és azokra adandõ válasz A1,A2,B1 szintre állítottuk. Mindegyikbõl kidolgoztunk egy 12 kérdése "questionair"-t, de csak egy szinten.