I2 MOVE 

LEONARDO PARTNERSÉG PROJEKT


I2 MOVE project:

 

LEONARDO PARTNERSÉG PROJEKT

Egész életen át tartó tanulás program

Innovative Interactive Modules in Vocational Education - Enhancing and Disseminating Innovation Through Interaction

(Újító jellegű interaktív modulok a szakmai képzésben-
Az innováció elősegítése és elterjesztése interaktív módon)

Projektazonosító: HU-2010-Leo-PA-6026

Projekt időtartama: 2010. december-2012. március.

 

 

A PROJEKT MOTIVÁCIÓJA:

A motiváció az I2 MOVE projekt végrehajtásához a résztvevő iskolák tanárainak tapasztalataiból fakad.  Először is a jelenlegi nyelvtanulás nékülözi a megfelelő ösztönzést a diákok közti autentikus/hiteles kommunikációhoz.  Pusztán csak könyvekből tanulni a mai tanulók számára ódivatú és nem vonzó.  Különösen a technikumokban(?) várják el  a diákok, hogy a már elsajátított tudást aktívan alkalmazzák, inkább mint hogy csak elméletet tanuljanak.  Továbbá az utóbbi évek diákcsere programjainak értékeléséből is látszik, hogy a külföldi szakmai gyakorlatok újdonságokat és nagyon hasznos betekintést adott addig ismeretlen területekre, de aztán a diákok lendülete a nyelvtanuláshoz erősen alábbhagyott.  Ezze szemben a nemzetek közötti e-mailes diák projekt például ösztönözte a nyelvtanulást és növelte a diákokban a különböző kultúrák ismeretét (és elfogadását) de nagyon gyakran hiányoztak belőlük a szakmai tantárgyak.  Ennek következtében az I2 MOVE projekt, ahogy itt már felvázoltuk, tekinthető a nyelv-, a szakmai- és az interkulturális tanulás egy integrált és ezért új megközelítésének:  A diákokat arra bíztatjuk, hogy oldjanak meg szakmai feladatokat együtt, angolul kommunikálva e-mailen, Skype-on, ICQ-n  vagy más Internetes csevegő programon keresztül és interaktívan tanuljanak más kultúráról konkrét szakmai szövegkörnyezetben/összefüggésben.  

 

 

A PROJEKT ÖSSZEFOGLALÁSA:

 

 

A fő célja a projektnek az, hogy kidolgozzon több  különböző, tartalmat és nyelvet integráló informatikai (és kommunikációs) tanulási modult angolul az elektronika, fém- és famegmunkálás területén tanulók/gyakornokoskodók számára.  Maguk a modulok internet alapú tanulási platformok és elérhetők az iskolából és a tanulók otthonából is.  A modulok tartalmaznak szociális és technikai feladatokat is.  

 

A projekt címe is az együttműködést tükrözi. A mozaikszó a címben az jelzi, hogy a résztvevők („I”) nemzeteken átívelő párokban dolgoznak („I2”), azért, hogy erősítsék,  a szakmai, kommunikációs és szociális készségeiket.  A „mozgásban” ( „ move” ) lenni itt azt jelenti, hogy egy másik európai diákkal együttműködve kell egy kézzelfogható eredményű projektet létrehozni, kivitelezni.

 

Az első lépésben a tanulók megismerik egymást és felfedezik egymás kulturális és regionális hátterét azáltal például, hogy megtudakolják a partnerük élettörténetét, csapatnevet választanak stb. A következő lépésben egy kézzelfogható (eredményű) technikai projektet kiviteleznek, ami lehet egy kis gép vagy technikai összetevők stb. adott időn belül.  A végső szinten/lépésben értékelniük kell a munkafolyamatukat és bemutatni az eredményeket a diáktársaiknak, oktatóiknak, tanáraiknak stb. és kaphatnak projekt bizonyítványt/tanúsítványt.

 

MEGCÉLZOTT SZEMÉLYEK ÉS PROBLÉMÁK: 

 A résztvevő tanulók eltérnek  nyelvi szintjük és tanult szakmájuk alapján.  Az önkéntes tanulók értékelése után mindegyik iskolában konzultációs beszélgetés során a diákoknak ajánlunk potenciálisan megfelelő partnereket a külföldi iskolákban.  A kiválasztott konkrét modul aztán lehet, hogy kérdéseket vet fel azzal az iskolával, a régióval és az országgal kapcsolatban, ahol a partner él, és a megoldandó szakmai feladat előkészítésével kapcsolatos kérdések is felmerülhetnek, még azelőtt, hogy elkezdenének rajta dolgozni. Ezen kérdések megválaszolása a munkanyelven ( angol ) történik.

 

 

A PROJEKT ELŐKÉSZÍTÉSE:

Mivel a projekt célja elég komplex, a hatékony projekt létrehozásához sok együttműködés szükséges. Először is a résztvevő tanároknak ismerniük kell a többi iskolát, tanárt, diákot, műhelyt, felszerelést, régiót, körzetet stb. személyesen.  Ezért találkozókat kell szervezni, ahol a partner iskolákból érkező küldöttek a három szakmai terület (elektronika, fém- és famegmunkálás) moduljain dolgoznak, terveket készítenek.

Itt a moderálás és a kreatív csoportmódszer tűnik a legalkalmasabbnak, hogy megadja a munkafolyamat szerkezetét.  Mi több, mindegyik találkozó házigazdájának biztosítania kell a rendes fordítást és a kommunikációs folyamatokat, például azzal, hogy nyelvtanár is részt vesz a folyamatban az első lépéstől.  A találkozó végeztével a tanárcsapatok folytathatják a munkát a moduljaikon az Internet alapú médián keresztül.

Munkanyelv: angol (dokumentációk)